tiistai 30. tammikuuta 2018

Kissapsykologiaa

Blogiani seuranneet tietävät, että olen kissanainen henkeen ja vereen. Kissan kanssa vietetty aika ei ole koskaan hukkaan heitettyä, näin on sanonut eräs suuri ajattelijakin Sigmund Freud. Kissan silitys laskee stressiä, parantaa sydämen terveyttä ja tyynnyttää mieltä. Toisin kuin koirat, kissat eivät kuulu kenellekään muulle kuin itselleen. Kissan rakkaus ei ole riippuvaista, mutta se on täydellisen uskollista. Itseäni kiehtookin suuresti kissan itsenäisyys. Kissa tietää, miten pitää etäisyys, kissa ei tukahduta tai tuota ahdistuksen tunnetta tai riippuvaisuuden tunnetta. Tämä ihana eläin omaa myös intuition - kyvyn hypätä syliin tai puskemaan juuri kun sitä eniten tarvitsee. Kissan kehräys on terapeuttista ja rauhoittavaa. Oma kissani Tipsy nukkuu joka yö vieressäni ja joka aamu minulla on oma kissakahvila kehräysten ja puskemisten kera. Tällaisen kissakahvilan jälkeen jaksaa lähteä aikaisimpaankin aamuvuoroon hyvillä mielin.
Oikein mukavaa kissapäivää..mau! Näin toivotti esikoululaiseni viime viikolla.






ja sydämellisesti tervetuloa uudet lukijat❤


37 kommenttia:

  1. Söpö kisuli päästä varpaisiin, eli tassuihin. Mukavaa viikkoa!

    VastaaPoista
  2. Ihana Tipsy! Itsekin olen ehdottomasti kissaihminen. Huonoimpanakin päivänä kissa nostaa mielialaa.

    VastaaPoista
  3. Komea kissa. Itse olen koiraihmisiä mutta meillä on myös kissa josta en luopuisi ja siihen olen syvästi kiintynyt:)

    VastaaPoista
  4. Kissat ovat niin ihania 😍 t. Toinen kissanainen 😄

    VastaaPoista
  5. Olipa kiva postaus! Tuo kissakahvila kuulostaa kivalta. Ja soma on kissakaverisi. Ehkäpä meilläkin olisi kissa tai koira, jos tuo avomieheni ei olisi allerginen.
    Mukavaa viikkoa sinne!

    VastaaPoista
  6. Ihanat kuvat ja ihana Tipsy!❤
    Tykkään myös kissoista.
    Hyvää viikon jatkoa!❤

    VastaaPoista
  7. Ihana postaus kehräävästä ystävästäsi!❤
    Mahtavaa helmikuun alkua!

    VastaaPoista
  8. Suloinen postaus! Ihanat kuvat ja Tipsy❤️ Mukavaa talvipäivää❤️

    VastaaPoista
  9. Mikä suloinen karvakerä.Ihana.Minullakin oli kissa mutta hän soutelee pilven reunalla ja katselee maan meininkiä.Hei,hei Juulia.♥

    VastaaPoista
  10. Eläimet on kyllä niin ihania, niiden seurassa ei voi olla huonolla tuulella. Itse olen huomannut tämän psykologisen vaikutuksen hevosten kanssa. Ihan sama kuinka raskas tai kökkö päivä on takana niin tallille kun kurvaa unohtuu siltä seisomalta kaikki surut ja murheet.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hevoset on myös ihania💕💕Mä oon ollut heppatyttö nuorena😊

      Poista
  11. Täällä jopa tuntuu etten saa happea ilman kissoja. Meinaan mies yrittää, että sitten kun noista aika jättää, ei enää. Tätä olen miehelle yrittänyt selittää, että tarvitsen kissoja. Kissan kehräys on maailman rauhoittavinta ja rakastan miten ovat itsenäisiä, eivätkä iholla, mutta silti niin rakastavia tahtoessaan.

    Kissat <3

    VastaaPoista
  12. Ihana kisu ♥ Oon ehdottomasti kissafani mutta allergian takia en voi niitä enää itselleni ottaa ja meillä onkin nykyisen kaksi koiraa.

    VastaaPoista
  13. Ompa kisusi söpö ja ihanaa että sitä rakastetaan noin paljon. Hyvää päivän jatkoa .

    VastaaPoista
  14. Voi kissat on kyllä niin ihania:) Meillä on alituinen kissakuume, mutta allergiat ongelmana:(
    Kissat ovat juuri tuollaisia kuin sanoit, oma mieli ja itsenäisyys on aina viehättänyt kissoissa:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Monet tosiaankin tykkäisi kissoista mutta ne allergiat..Mukavaa viikkoa sinulle❤❤💕💕

      Poista
  15. Kiva lukea näitä kissajuttuja, kun minulla ei ole kissaa enkä siis tunne niiden sielunelämää. Mielenkiintoinen ja kiehtova eläin.

    VastaaPoista
  16. Kissat on ihania. Olen kissa rakas ihminen ja ne tuo paljon iloa ja voimaa arkeen. Olen huomannut samat piirteet kissassa niin kuin kuvailit kissan luonnetta.
    Hyvää viikonloppua sinulle!

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.